keskiviikko 22. lokakuuta 2014

Hauki on kala

Kaaaalaaa saaanoooo blop blop blop.

Cambridgessä on viime aikoina tuullut niin, että on meinannut peruukki lähteä lentoon. Perus syys myrskyt, saarivaltiossa kun asustelen. Käytiin tänään koulun kanssa kalassa, heh. Pyydystettin fisuja ja tunnistettiin, mitattiin sekä punnittiin ne. Mun tehtävä oli lätkästä kala mittanauhan päälle, tunnistaa mikä laji ja huuta se laji ja sen mitta niin että kajahtaa, jotta kirjuri saa vedettyä ruksin data sheetille. Data sheet? Jännä, että nykyään pitää enemmän googlettaa englannin kielisiä sanoja suomeksi kuin suomenkielen sanoja englanniksi. Enkä vieläkään tiiä miten ilmaisisin data sheetin suomeksi. Noh, jatketaan.



Sain ensimmäisen kokeen tuloksen tällä viikolla ja eiköhän sieltä 1st grade tipahtanut niin että kolisi. Hyvä avaus kaudelle, kyllä tästä vielä tutkinto saadaan pakettiin. Vaikka joka päivä tulee pieniä epäilyksen väristyksiä, hommaa riittäis niin saatanasti ja aikaa on tosi vähän. Iski taas perinteiset stressi ihottumat kun oon kuumoillut niin paljon viimeaikoina. Jotenkin ehkä eniten stressiä aiheuttaa se, että mun pomo ei ymmärrä että mä en oikeesti voi tehdä enempää töitä mitä mä oon ilmottanut että voin. Lopetan tasan kuukauden ja viikon päästä, jotta pääsen lukemaan kokeisiin, mutta pakko nyt vaan sinnitellä. Ja muistutella sitä mun maksimi työtunti määrästä.


Huomenna koulu alkaa siinä kukon laulun aikoihin ja lähetään  Cambridge Botanic Gardeniin tekemään jotain käytännön harjoituksia Biogeographiaan liittyen. En oo ehtinyt vielä perehtyä aiheeseen, kun oon ollut muiden koulujuttujen kanssa niin kiire, mutta tarkoitus olisi mennä koululle tuntia aikasemmin ja tehdä vähän tausta tutkimusta. Sen jälkeen viisi tuntia putkeen Mammalogiaa (nisäkkäitä). Vaikein kurssi tähän mennessä, mutta ihan älyttömän mielenkiintoinen! Siitä ostamaan kaverille synttärilahjaa ja illalla itse juhliin. Jaksaa pitkän päivän kun on jotain kivaa tiedossa. Tosin ei ole tarkoitus apinoida ihan yömyöhään, perjantaina on taas paljon hommaa joten lähdetään mun poikaystävän kanssa varmaan melko ajoissa nukkumaan.



Nyt koisimaan, että jaksaa huomisen. Hauskat viikonloput kaikille : )

                                                                               XXX

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti