keskiviikko 7. marraskuuta 2012

Feeling good

Tuntuupas hankalalta tää tekstin muodostaminen, kun päässä ei enään pursua satamiljoonaa ajatusta mitä haluaisi jakaa. Rupeen jo pikkuhiljaa tuntea oloni täällä sen verran mukavaks, ettei jokainen kauppareissu, illan vietto tai koulupäivä tunnu enää niin jännittävältä kun aikasemmin :D
Ei sillä, että elämä kävis tylsäksi, mutta ehkä tässä vaiheessa rupee olemaan selkeästi hidas arki ja ohikiitävät viikonloput; ensimmäinen kuukausi meinaan tuntu enemmän lomailulta kun normaali elämältä.


Oon vieläkin sitä mieltä, että tänne lähtö on parasta mitä mulle on ikinä tapahtunut. Ei sillä, että mun elämä Suomessa ois ollu jotenkin surkeeta; päinvastoin. Päivittäin tulee jossain vaiheessa mieleen perhe, koirat, kaverit ja ikävä. Mutta ei enään yhtään ahistavalla tavalla, vaan lähinnä hymyilyttää kun miettii mitä kaikkea mua oottaa Suomessa kun tuun jouluna käymään. (Käymään ja käymään, tulee luhauttua äidin ja isin nurkissa puoltoista kuukautta :D)


Täällä porhaltaessa musta on ruvennut tuntumaan, että viimeiset pari vuotta Suomessa oon viettänyt jonkunlaisessa arki-aivo-koomassa (vai miten sen muotoilis); en oo oikeen osannut haastaa itteeni tai ottaa elämästä kaikkea iloa irti. Täällä ollessa oon tavannut paljon erilaisia ihmisiä, erilaisista taustoista ja kulttuureista ja käynyt paljon mielenkiintosia keskusteluja. Sitä on pikkuhiljaa ruvennut tajuumaan, että kun vaan jaksaa tarpeeks tehä töitä ja panostaa niin tälleen kliseisesti ilmastuna vain taivas on rajana.


Krista linkkas mulle tälläsen nettisivun (http://www.milkround.com/jobs/404938/travellers-worldwide-conservation-marine-wildlife-rehabilitation-and-animal-research-projects), missä kerrotaan eri mahdollisuuksista tehdä vapaaehtoistyötä/ ihan oikeeta työtä eläinten ja luonnonsuojelun parissa ympäri maailmaa. Oon kattellu noita kuolavaluen, mutta jos sitä nyt täällä vähän aikaa viihtyis ja miettis tälläsiä vaikka vuoden, parin päästä uudestaan. En oikeen malta pysyy paikoillani, kun on niin paljon kaikkea mitä haluais tehdä ja kokea ja välillä meinaa unohtua, että tärkeintä tällä hetkellä keskittyy noihin mun opintoihin ja niihin liittyviin palautustehtäviin sun muihin :D


Hirveen tatuointi kuumeen aiheutti toi minkä otin alkuviikosta. Tekis mieli iskeä heti kroppa täyteen kaikennäköstä, tosin ei oo mitään halpaa hupia noi tatuoinnit. Mulla rupee toi iho jo vähän uusiutumaan, mikä on aika kiusallista kun luennolla istuessa rupee kutittaa niin jäätävästi ettei meinaa housuissaan pysyä :D hah, oli pakko avautua sitten tästäkin..


Toivottavasti kaikki on hyvin siellä kylmässä pohjolassa!

xxx



1 kommentti: