keskiviikko 2. lokakuuta 2013

Sadetta ja suklaata

Kävelin tänään kouluun Beckyn ja Elizabethin kanssa ja sataa ropisi, niin kuin täällä saarivaltiossa harva se päivä. Nauratti vähän, että asun Englannissa ja mulla ei oo sateenvarjoa. Tai ei nyt ihan niin hirveesti naurattanut kun istuin luokkahuoneessa hiukset vettä valuen ja puoliks märkään vihkoon yritin jotain raapustella.

Osaan arvostaa tosi paljon sitä, että kaks mun kämppiksistä jakaa samoja kursseja mun kanssa; ei tunnu yhtään niin pahalta herätä aamutunnille kun muutkin herää ja on joku kenen kanssa juoda aamukahvit ja kävellä koululle. Varsinkin tänään se kellon piriseminen otti hermoon kun ilta venyi aika pitkäks eilen. Mun muru oli järkänny mulle kivan yllätyksen; hengailin kämppisten kaa olkkarissa, kun se yhtäkkiä soittaa että tuu parin minuutin päästä ulos. Siinä kahessa minuutissa maailman nopein laittautumis ennätys ja ulos: Mun beibe oli vuokrannu auton kun se pääs töistä ja vei mut ajelulle. Ja toi mulle suklaata !! Namnam.


Puhuin ainakin joillekkin aikasemmin siitä, miten mua jo valmiiks ärsytti yks tän semesterin kursseista: Kasvien tunnistus kurssi. Meillä on siis joka tiistai neljä tuntia putkeen kasvien tunnistusta labrassa, kuulostaa niin jännittävältä, että ihan ittelläkin housut tutisee. Loppujen lopuks se aika hujahti kun siivillä, mun personal tutori on meijän maikkana siinä ja se puhu jotenkin niin innostuneesti koko aiheesta, että pääs itekkin ihan hyviin fiboihin noista kasveista, heh.


Me opetellaan siis kasvien osia ja niiden merkityksiä, eri kasvilajeja ja niiden ominaisuuksia. Samalla me tehdään sellasta portfoliota; joka tunnilla pitää piirtää ne kasvit mitä me tutkitaan ja palauttaa kurssin loppuun mennessä (Toi mun piirros ylempänä on vähän kesken, siihen pitää kirjottaa kaikkia mittasuhteita ja informaatiota). Meijän pitää myös ite kerää luonnosta kasveja ja pressata, ottaa niistä selvää ja palauttaa maikalle.


Ei yhtään niin tylsää kun aluks luulin!

Leivoin muuten sen omenajuustokakun minkä lupasinkin, en jaksanu koristella kun tiesin että se häviää samantien. Ei mennyt edes päivää varmaan haha.



Packman, wehee!

Nyt tulee jo vähän kiire pakkailla, oon menossa mun beibelle yöks ja se vie mut aamulla Lontooseen. Mulla on torstai koulusta vapaa päivä, joten vietetään päivä Lontoossa!! En tiiä viel mitä kaikkea tää päivä sisältää, mutta oon ollu koko alkuviikon ihan innoissani.

Ikävä teitä Suomi murmelit !

                                                                            XXX

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti