lauantai 23. helmikuuta 2013

Kohti ääretöntä ja sen yli

Tulevaisuus on siitä jännä juttu, että vaikka sitä kuinka suunnittelee, se ei yleensä tule juurikaan menemään niin kuin sen on joskus kiveen kirjoittanut. Mä ainakin oon sellanen tuuliviiri, että esimerkiksi vähän yli vuosi sitten musta oli tulossa ambulanssi kuski, sitä ennen eläinlääkäri ja sitä ennen varmaan baarimikko etelä-eurooppaan. Ja jos muutan ulkomaille, se on Australia tai joku muu auringon palvojien paratiisi. Piste.

Sitä luulee olevansa niin varma, että tältä mun elämä näyttää parin vuoden päästä, mutta onneksi elämä on täynnä muuttuja tekijöitä, villejä ideoita ja inspiraatiota. Olishan se tylsää, kun seurailis tiettyä kaavaa ja rakentais kaikki päätökset ja unelmat sen mukaan. Tähän mennessä oon todennut parhaaksi vaihtoehdoksi kulkea tuulen mukana ja jos on paljon unelmia, on paljon todennäköisempää että joku niistä toteutuu.



Toisaalta olis varmasti hyvä olla jonkun näköinen suunnitelma, tai ainakin jotakin mihin tähtää. Ahdistaa ajatus, että pitäisi ruveta sen tarkemmin suunnittelemaan tulevaisuutta, koska mun sisäinen kalenteri hahmottaa suurin piirtein seuraavat kolme päivää, jos sitäkään. Mitä tapahtuu parin viikon päästä, on vielä suht. utopiaa, paitsi palautus deadlinet oon iskostanut mun päähän.

Jännä olotila, kun en vielä tarkkaan tiedä, millon oon tulossa Suomeen seuraavan kerran tai missä tarkalleen asun ens vuoden. Ja oonko töissä Suomessa vai täällä, se pitäis tosin osata päättää aika nopeasti, että saan vielä jonkun työpaikan. Olikohan tää se viikonloppu, kun mun piti lähettää työhakemusia? Varmaan :D




Oon miettinyt, että lähtisin Australiaan tän tutkinnon jälkeen suorittamaan master- tutkinnon. Lämpö ja kulttuuri houkuttelee aika paljon. Jos mun rakas pikkusisko muuttaa Brasiliaan, oon miettinyt sitäkin yhtenä vaihtoehtona. Tosin sit mun pitäis opetella puhumaan portugalia, vaikka suorittaisinkin tutkinnon englanniksi. Onkohan se edes mahdollista siellä?

Tekis mieli sanoa, että aika näyttää, mutta kohta pitää jo ruveta tekemään ens vuoden kurssi valintoja ja olis hyvä siinä vaiheessa tietää mihin tähtää. Vaan kun en tiedä. Oon oppinut, että nää päätökset ei läsähdä päähän kristallin kirkkaina hehkulamppuina, vaan pitää vähän tehdä taustatutkimusta ja kattella eri vaihtoehtoja. Paljon mielummin makoilisin riippumatossa aurinkohattu päässä ja siemailisin Tequila Sunrisea.


Tänään aijon kuitenkin viettää suhteellisen rennon lauantain, enkä aijo murehtia sen enempää mun hamaa tulevaisuutta. Teen sen kokeen uudestaan minkä mun tietokone ryssi eilen ja sen jälkeen leivon juustokakun. Omnom.

Ps. Yritän löytää mun blogille täydellisen taustan, älkää hämmentykö kun pelleilen näiden kanssa..

                                                                              XXX

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti